سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

وقت مردن جان به جانان میدهم

یاحسین میگویم و جان میدهم

عمو بود. پدر بود. حسینی بود. پیرغلام بود. حسینیه داشت. خودش یک نفری اداره میکرد حسینیه اش را. نه اینکه کمک نداشت. کمک هایش را قبول نداشت. سخت گیر بود. از مواضعش کوتاه نمی آمد. دلبسته دنیا نبود. زاهد نبود؛ ولی دلسوز دنیا هم نبود. پاگیر دنیا هم نبود. زندگی ساده ای داشت. ثروتمند بود. هم مادی هم معنوی. مادی اش را امروزه میگویند از پارو بالا میرود. معنوی اش حب حسین ابن علی ابن ابیطالب بود.

فعل ها را دقت کردی؟ زمانشان ماضی است. دو روز است ماضی شده.دقیقا روز قبل از میلاد آخرین اربابش.چهارشنبه 14شعبان1432 مصادف با 14تیر1391 روز وداعش بود. دو سه ساعت آخر زندگی اش در بیمارستان موسی ابن جعفر مشهد را پسرش اینگونه تعریف میکند: «گاهی بر لبش زمزمه زیارت عاشورا بود و عموما می گفت یا موسی ابن جعفر  یکبار هم شنیدم این شعر را زمزمه میکرد.

عباس رفتی پشت من شکستی 

یک باره رخت از این جهان ببستی 

پشت من شکستی

 یک جمله نامفهوم هم شنیدم  که بی شباهت نبود با این جمله، خدایا دیگه منو ببر.»

حاج قاسم قمی مداحان زیادی را زیر دست خود تربیت کرده بود جلسه مداح پروری اش در زمانی که در مشهد چند جلسه اینچنین بیشتر نبود زبانزد خاص و عام بود.خودش، حسینیه اش، زندگی اش و خلاصه همه چیزش وقف فقرا و مساکین بود.هر هفته شبهای دوشنبه میدانستند سفره خانه حاج قاسم در حسینیه اش به راه است. حتی تا آخرین هفته زندگی اش وقتی به خاطر بیماری پروستات به اون سون بسته بودند، سون را با سنجاقی به شلوار میدوزد و میگوید من باید غذای شب دو شنبه ام را آماده کنم. در سال تمام وفاتهای اهل بیت را مجلس میگرفت. مخصوصا وفات موسی ابن جعفر. تازه برای وفات موسی ابن جعفر از ده شب قبلتر هم دهه برگزار میکرد. « از قدیم الایام همه مداحا میدانستند که روز وفات موسی ابن جعفر خانه حاج قاسم قمی هستیم.» این جمله، جمله حاج آقای اکبرزاده دوست قدیمی مرحوم عموی ما بود که در یک شب از آخرین دهه موسی ابن جعفر که در حسینیه بود میگفت. همین نزدیکی کمتر از یک ماه.

عموی ما بود. دو روز که نه امروز که به خاک سپردیمش ، دلمان برایش تنگ شده است . قلبمان اندوهگین از مصیبت عبدی است که غلامی در خانه اهل بیت را تا آخرین نفس ترک نکرد. انا لله و انا الیه راجعون.

خداوندا مارارهروی راهش قرار ده .

خدوندا اورا با اربابانش محشور کن.

خداوندا اگر گرهی در کار اخروی این مرحوم است الساعه به احترام امام زمان گرهش را باز بفرما.

این پست شام میلاد امام زمان نوشته شده است اما برای اینکه دوستان به راحتی به عیدی هایشان برسند در تاریخ 16شعبان رونمایی شده است.

 


نوشته شده در  جمعه 91/4/16ساعت  11:0 صبح  توسط میرزا هادی قمی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ثبت نام حوزه علمیه امام صادق جاغرق برای سال تحصیلی 1399-1400
هدایت تحصلیی
که بشر میشود اینگونه مگر؟
آدرس هیئت فاطمیه ارض اقدس ر مشهد مقدس
ماه استثنائی
مشو غره به امروزت
عبرت تاریخ، ما را به عمار شدن فرا می خواند
[عناوین آرشیوشده]