سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در این درگه که گه‌گه کَه کُه و کُه کَه شود ناگه

مشو غره به امروزت که از فردا نه‌ای آگه

می‌دانیم که غرور گناهی است نابخشودنی. گناهی که مهمترین ضربه‌اش به خودمان می‌خورد. بیشترین کسی که از غرور ضربه میخورد، مغرور است. مغرور با غرور خود از اطراف خود ناآگاه می‌شود و ممکن است کم‌کم از همان اطراف خود ضربه بخورد. مستی غرور باعث فراموشی علت‌های پیروزی می‌شود. خصوصا اگر پیروزی به دست آمده بنا باشد چهار سال طول بکشد.

یعنی مشهدی‌ها باید مراقب نفوذ شیطان در ذهن خودشان باشند که مبادا بتواند به ما بقبولاند که پیروز انتخابات ما بودیم. چون به فرموده دین مبین اسلام آنچه خدا خواست همان می‌شود.

البته نقش تاثیرگذار آحاد مردم عزیز و دست‌اندرکاران جبهه ائتلاف که حقیقتا ساعت‌ها خون دل خوردند و زحمت‌ها کشیدند در جای خود محفوظ است؛ اما جایگاهش اعلام تقاضا به خداوند است و چون خداوند متعال وعده فرموده که لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم، نتیجه انتخابات از صندوق رأی مطابق زحمات دوستان در خواهد آمد. پس جایی برای غرور نیست. بلکه از این بالاتر جایی برای انتساب این پیروزی به انسان نیست که اگر پیر جماران فرمود فتح خرمشهر کار خداوند بود فتح کرسی های دو مجلس شورا و خبرگان هم همین طور است.

پس مبادا غره شویم که از فردایمان آگاه نیستیم و البته که اگر بخواهیم به حساب تجربه‌های دنیوی هم حساب کنیم باید به گذشته انتخابات نگاه کنیم که از همین مشهد ما در بعضی انتخابات کسانی بیشترین رأی را آوردند که گاهی تن به کرسنت‌ها دادند و گاهی تن به سیمانی شدن دست‌آوردهای شهدایمان. پس اگر اینگونه هم بنگریم نمی‌توانیم به نتیجه این انتخابات مغرور شد که گذشته ما جلوی این غرور را می‌گیرد.

اما اگر بخواهیم بگوییم که پس چه کنیم بهترین کار این است که دست از جهاد  برنداریم. چرا که آنچه پیروزمان کرده در هر میدانی همین تلاش‌های بی‌وقفه است. یعنی هرگز نباید به این کلام شیطانی گوش فرادهیم: این را که بردیم فعلا استراحت کنیم تا بعد. و باز ماهی مانده تا انتخابات بعدی بیدار شویم.

پس ای برادر و خواهر عزیز از همین امروز باید تلاشمان را برای آگاهی مردم در زمینه های محتلف سیاست دینی و همچنین تمام امور دینی آغاز کنیم و بهتر اینکه بگویم مباد این تلاش را ترک کنیم که ترک این تلاش به مثابه خوابی است که نتیجه‌اش بیداری زیر لگد دشمن است.

پس بیایید همیشه زمزمه کنیم:

مازنده به آنیم که آرام نگیریم

موجیم که آسودگی ما عدم ماست

به امید پیروزی امت حزب الله در تمام عرصه‌ها.

میرزای قمی


نوشته شده در  چهارشنبه 94/12/19ساعت  3:56 عصر  توسط میرزا هادی قمی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ثبت نام حوزه علمیه امام صادق جاغرق برای سال تحصیلی 1399-1400
هدایت تحصلیی
که بشر میشود اینگونه مگر؟
آدرس هیئت فاطمیه ارض اقدس ر مشهد مقدس
ماه استثنائی
مشو غره به امروزت
عبرت تاریخ، ما را به عمار شدن فرا می خواند
[عناوین آرشیوشده]